Foto: Hans Petter Sørensen |
Catrine og Evelyn beundrer utsikten fra toppen av Anchorage Museum Foto: Hans Petter Sørensen |
Unge kunstnarar
Då me kom fram til
museet fekk me møte tre engasjerte lærarar
som allereie var i gong med å henge opp elevkunst i alle slags fasongar
og formar. Dei fortalde litt om seg sjølve før dei sette oss i
arbeid, så her var det berre å brette opp armane og gjere sitt
beste. Me tok på oss kunstbrillene og hamra inn spikrar til me vart
overbeviste om at me hadde gjort ein god jobb.
Medan me jobba på lag med lærarane fekk me innblikk i korleis dei jobbar med kunst i skulen i Alaska. Eg vart imponert over kor stor plass det verkar som kunst har i klasserommet her, og kor mykje fokus elevane får på sine eigne verk. Gjennom denne utstillinga der hundrevis av born og ungdomar har bidratt med kunstverk er det tydeleg at dei og får vere utøvarar, ja dei får rett og slett vere utstilte kunstnarar. Eg trur kanskje det ligg noko veldig viktig og bra i det å gi borna plass i kunstverda, at dei kan få uttrykkje sine kjensler, tankar og opplevingar i verda gjennom blant anna teikning, maling, foto, leire og alle dei andre ulike verktøya dei har tilgang til. For det kjem tydeleg fram at det er både boblande kreativitet, djupe kjensler og store talent å spore i barn og unge sin kunst her, men det er kanskje ikkje så rart? Desse borna får virkelig lov til å jobbe med kunst, og samstundes utvikle seg både kjenslemessig og estetisk.
Foto av teikning: Catrine Hole |
Det at Anchorage
Museum har ei slik utstilling, der born og unge og deira arbeid vert
framheva, meiner eg seier alt om å ta kunst på alvor. Eg er usikker
på om me er like flinke i Norge. Som lærarstudent sjølv kjennes
det i alle fall som om kunst og handverk vert meir og meir
«ufagleg-gjort» i norsk skule, og at denne prosessen går i utakt
med det behovet verda har for kreative og nytenkjande menneske. Utstillinga GYRE (sjå lenger ned) kanskje kan sette dette i eit større perspektiv.
Omvisning i ei samansatt kunstverd
Her må ein følgje instruksar Eirik! Foto: Catrine Hole |
Evelyn og Herminia foran kart over Alaska, Herminia kan lære oss mykje om urbefolkninga i Alaska og deira historie Foto: Hans Petter Sørensen |
Den faste utstillinga av
kunst og historiske gjenstandar gav oss eit innblikk i både
urbefolkninga si historie og landet si utvikling heilt fram til i
dag. Her finst flotte miniatyrar og utstoppa bjørnar som deler plass
med utsnitt av gigantiske oljekablar som i dag kryssar store delar av
Alaska. I enden av denne utstillinga fann me plutseleg Alaska sin
aller største heis, som tok oss opp til toppen av museet. Her fekk
me nyte ei nydeleg utstilling; Proximity av Margo Klass.
Ein av dei mange flotte installasjonane til Margo Klass Foto av installasjon: Catrine Hole |
Små sirlige figurar og installasjonar laga i både
naturleg og resirkulert materiale. Uttrykket er lågmælt men
fengjande, og dei opne installasjonane gir meg assosiasjonar til
dokkehus og miniatyrar. Likevel er det noko alvorleg og poetisk over
dei små universa som inviterer oss inn til refleksjon og ettertanke.
Denne opplevinga vart for meg i grunn berre forsterka idet eg
forflytta meg nedover til utstillinga i etasjen under.
Sjokk og inspirasjon
Samarbeidsutstillinga GYRE
- the plastic ocean var kanskje den utstillinga som ropa høgast og klårast av alle dei
samlingane me såg i løpet av dagen.
Foto: Hans Petter Sørensen |
Ein av mange ofre for den forsøplinga eg og du står for i dagens forbrukarsamfunn - groteskt men verkeleg Foto av foto: Catrine Hole |
I ein heil etasje har 20 anerkjende kunstnarar frå heile verda stilt ut resultatet av et stort kunstprosjekt:
"The Gyre Project er et
samarbeid mellom Anchorage Museum og Alaska SeaLife Center, hvor problemet med marint søppel belyses gjennom en vitenskapelig
ekspedisjon i 2013 og en samtidskunstutstilling nå i 2014. Plastemballasje fra
forbrukerkulturen vår finner veien innom verdens hav og deretter inn i
hendene på kunstnerne. Våre hav og strender er fylt med plast og
forurensning drevet av gyrer (roterende havstrømmer). Utstillingen
utforsker forholdet mellom mennesker og havet i en moderne
forbrukskultur."
Du kan lese meir om utstillinga og prosjektet på Anchorage Museum si nettside, og sjå ein film om prosjektet her. Det anbefalast på det sterkaste!
Her fann den norske delegasjonen ikkje berre vakre
kunstverk, men og store overraskingar, viktige bodskap og ein god
porsjon inspirasjon. Ein tanke slo meg umiddelbart medan eg gjekk der
og kikka med hjarta i halsen; kva i helsikken er det me held på med
eigentleg? Korleis har me hamna her? Det var ikkje berre
urovekkjande, det var direkte avstøytande. Å samstundes vere i
Amerika, som ligg på toppen av plast-kast-lista, gjer meg uroleg.
Alle tala og statistikkane er drepande, og mi eiga kildesortering og
plastposebevissthet er umuleg å oppretthalde her, alt er plast, og
alt skal me kasta etter bruk. Ein kan verta sveitt av mindre..
Måleri, nokon av funna kunstrnarane gjorde på verdas strender vart foreviga Foto av verk: Catrine Hole |
Men midt oppi all
galskapen kjende me alle at me vart forferdelig inspirerte. Her ligg
det faktisk ei kjelde me kan bruke fant me ut, kanskje kan me og vere
med på å skape større bevissthet rundt konsekvensane av
forbrukarsamfunnet gjennom kunst? Kan me ta dette med oss heim og dra
nytte av det personleg og i skulen? Me får sjå, inntrykket var i alle fall sterkt, og
vedvarande.
Evelyn og fotograf Hans Petter i dei store trappene i Anchorage Museum Foto: Catrine Hole |
Foto av fotoinstallasjon: Catrine Hole |
Foto av foto: Catrine Hole |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar